CARLES RIERA (CUP) A LA TAULA RODONA ORGANITZADA PER L'ANC ENGLAND EN EL MARC DE LA CATALAN WEEK

En Carles Riera (diputat de la CUP) va participar el passat dia 8 a la taula rodona 'Take back the initiative (Recuperem la iniciativa)' celebrada el 8 de setembre al Waterloo Creative Studio a Londres. Hi van participar també Clara Ponsatí, Jordi Graupera, Antoni Castellà i Albert Batet. El missatges més significatius de la intervenció del Carles Riera van ser:

"Gràcies a l'organització popular i la desobediència civil era efectiu constituir una república. Els partits i les institucions no VAREM estar a l'alçada. I ho dic en plural per afegir-me a l'autocrítica".

“Hi havia un clam popular al carrer per sostenir la república i la CUP no vam assolir el lideratge que el poble ens volia donar i reconèixer. Vam respectar les majories i les entitats sobiranistes i no vam fer el pas endavant."

"Partits i institucions no vam estar a l'alçada perquè vam tenir errors d'anàlisi greus que la CUP ja denunciava. Es confiava en un estat espanyol dialogant i menys repressor. En una UE més activa."

“Es confiava que s'assoliria la República de forma no traumàtica, sense conflictes ni confrontacions. Dialogada i raonada, dins uns marges democràtics.”

“Considerem que la repressió de l'estat, actualment, és de baixa intensitat. Cal ser més forts."

"L'Estat només s'asseurà a dialogar quan es senti derrotat políticament.”

“Els fets de l'#1O i el #3O van desbordar els partits i la comunitat internacional"

"L'únic camí possible és la unilateralitat mitjançant la desobediència civil i institucional. Posem el focus en la mobilització popular."

"Cal crear moments de ruptura amb l'estat per crear condicions amb el trencament del règim.”

“Cal un nou cicle de moviment i desobediència civil. Cal que tingui la capacitat de pressionar el govern en cas de conflicte de competències amb l'estat espanyol."

“Amb l'estat no hi haurà una negociació possible. El moviment republicà necessita transparència i lleialtat. Hi haurà unitat independentista si hi ha ruptura amb l'estat. Aquest control del territori també se li ha de disputar a les empreses l'Ibex 35.