La CUP participa d’unes jornades a Viena amb anticapitalistes europeus

La diputada gironina Montserrat Vinyets va centrar la seva intervenció en el dret a l’habitatge

Els dies 22 i 23 d'octubre, la diputada gironina de la CUP-NCG, Montserrat Vinyets, va assistir al fòrum polític “Cities for Future” celebrat a Viena amb l'objectiu d'analitzar els reptes de la política social i climàtica, i compartir estratègies polítiques amb representants de partits d'esquerra, comunistes i d'iniciatives extraparlamentàries, situant enfocaments concrets d'acció a les zones urbanes. A les jornades es van compartir experiències amb companyes de Graz, Viena, Zagreb, País Basc i Berlín, entre d'altres, per trobar iniciatives conjuntes per conquerir el Dret a la ciutat, tractant l’urbanisme, la mobilitat i especialment, l’habitatge.

Vinyets va enfocar la seva intervenció en els límits de la regulació de l’habitatge actual i la necessitat de desmercantilitzar-lo per tal que aquest sigui realment un dret.

Amb el rerefons de l'exemple de les polítiques històriques dutes a terme a "la Viena Roja", que van abordar expropiació de pisos buits, topalls a la renta i la construcció de més de 60.000 habitatges públics amb zones comunitàries, es fa evident que és més necessari que mai frenar la possibilitat de fer negoci amb allò essencial per la vida.